Stowarzyszenie Dla Przyszłości Sierpca i Powiatu Sierpeckiego zorganizowało akcję „Sprzątamy Sierpienicę – jej piękną okolicę”, w której udział wzięło blisko 50 mieszkańców Sierpca. W sobotni poranek zebrano tony śmieci z doliny i samej rzeki Sierpienicy.
W akcji „Sprzątamy Sierpienicę – jej piękną okolicę”, udział wzięli mieszkańcy Sierpca w tym także pracownicy Browaru Kasztelan, a także radni i pracownicy urzędu oraz burmistrz Miasta Sierpc Jarosław Perzyński. Grupa ok. 50 osób w ciągu niespełna 4 godzin, penetrując tereny doliny rzeki Sierpienicy, zebrała wiele rodzajów śmieci, które zalegały w tych miejscach przez długi czas lub które „przyniósł” ze sobą nurt rzeki.
Akcja pozwoliła na poprawę czystości i porządku doliny Sierpienicy, zwiększyła się też świadomość mieszkańców na temat stanu środowiska lokalnego, a także odpowiedzialności wszystkich za jego stan. Rodzaj śmieci oraz ich ilość wpływa na wyobraźnie i może być przestrogą dla wszystkich, którzy do tej pory chociaż raz wyrzucili śmieci w niedozwolonym miejscu.
– Podejście ludzi do ochrony naszej planety i poprawa stanu środowiska nie zadzieje się sama. Nie wystarczy tylko mówić o problemach środowiskowych, choć edukacja jest również bardzo ważna. Uważam, że czasy w jakich żyjemy to czasy na konkretne działania tu i teraz dla lepszej przyszłości. Tylko nasza aktywna postawa i dawanie przykładu innym daje szansę na realną zmianę. Ciesze się, że dziś wspólnie z mieszkańcami Sierpca mogliśmy sprzątnąć Dolinę rzeki Sierpienicy i pokazać innym, że takie działania mają sens. To już 3 projekt zrealizowany w ramach 8. edycji naszego Programu Grantowego InicJaTyWy, a przed nami kolejnych 7 wyjątkowych inicjatyw – wyjaśnia Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, która brała udział w akcji.
Wszyscy chętni, którzy włączyli się do akcji sprzątania Sierpienicy otrzymali ekologiczne sadzonki drzew oraz roślin wieloletnich.
Koszt realizacji projektu wyniósł 10 tys. zł i został w całości pokryty z grantu otrzymanego przez Stowarzyszenie w 8. edycji Programu Grantowego INICJATYWY.